Tuesday 22 May 2012

peyod + new home

alhamdulillah...pas gugur hari tu, jumaat lepas dah pun selamat peyod....ari isnin dah pun kering...happy sgt sbb xpyh tuggu lama utk peyod semula...ada gak bace kat group ratuhati, kebykannye lmbt dtg peyod pas gugur...
tp aku bernasib baik...so, dah bleh start kira hari subur n mencuba terus mencuba...mmg doctor advice utk berehat sekitar 3 - 6 bulan tp bg aku jangka masa tu terlalu lama utk aku tggu....aku dah nak mencuba nasib utk cpt2 dpt baby...

td aku dah pun order OPK utk menyenangkan aku detect ari subur aku...lumiglow maybe akan smpi esok lusa sbb yg hari tu punye dah pun hbs...skang pun aku mkn supplement PREGNANCY FORMULA (BLACKMORES) besarnye ubat tue...gerun nak telan..heeee...

hubby aku dah suh die telan supplement Kapikachu dr product Himalaya. walaupun hubby xde masalah sperm tp aku suh gak.at least kita mencuba....hrp sperm hubby active menembusi telurnya....

skang aku ngn hubby bz utk rumah baru...alhamdulillah dah pun start sambung dapur n ruang tamu...mmg luas sgt jadinya...dgn perabot yg kurangnya..xtau lar nak hias cmner..

jangka masa utk siap renovation tu dlm 2 bulan.so dlm bulan pose hope aku dah pun duk umah baru..skang aku bz nak cari design dapur lar...ruang dining lar...ruang tgk tv lar..tp yg penting aku dpt cabinet dapur bersama set avon,hud semua...wahhh, xsabar nak msk utk bulan pose nnt..

kos utk renovate umah + brg keperluan umah lbh kurang RM50k++  tu pun aku dah byk cut sbb xde budget...sptutnya budget utk umah separuh n budget utk baby separuh...tp kami decide utk gune semua budget tu utk umah dulu...insyaallah, ada next rezeki utk baby nnt...aku percaya dgn rezeki dr tuhan...

this weekend nak sambung servey brg umah...hubby excited sgt dgn umah baru...katanya dgn usia muda kita dah dpt memiliki rumah sendiri...mungkin tuhan nak kita sediakan tempat tinggal yg selesa utk anak kita dulu baru dia bagi semula rezeki anak...insyaallah abg, pas ni rezeki baby plak...


nota kaki:
beli OPK & UPT murah kat hamilcomel.blogspot.com
kalau ade website yg jual lg murah plz inform keh...


4 comments:

  1. nak tya!!pakai lukiglow ok ke?noora mcm kena ruam2 teruk la..=(

    ReplyDelete
  2. noora: so far ninie pkai ok...klau ruam, kene byk minum air dear...

    ReplyDelete
  3. makneng tgh blaja n cari2 cara utk TTC

    makneng follow kamu
    jom follow makneng

    ReplyDelete
  4. PROMOSI!!! RM1/pcs Pregnnacy Test & Ovulation Test Strip
    SMS/E-mail saya

    Puan.Nor
    no.tel:0122429082

    email: lovidoobidoo@gmail.com
    blogshop - http://kit-ujian-kehamilan-murah.blogspot.com

    ReplyDelete

kawan2 yg ku syg comment