Friday, 13 April 2012

Amalan utk dptkan zuriat....(copy paste dr fb seorg sahabat)

ZURIAT
Betulkah setiap doa akan dikabulkan oleh Allah ? Mungkin ada antara kita yang telah berdoa sesuatu namun tidak merasakan keberhasilannya. Selaku hamba, kita harus menyedari bahawa kita tidak berhak memaksa Allah kerana kitalah yang berhajatkan sesuatu bukan sebaliknya. Sesungguhnya Allah lebih tahu apa yang terbaik untuk kita atau mungkin Allah mempunyai ketentuan lain yang tidak kita ketahui. Mungkin juga doa kita bukan tidak dikabulkan tetapi ditunda waktunya atau diganti dengan yang lebih baik. Nabi Zakaria a.s adalah contoh manusia yang sangat kuat nilai kesabarannya. Baginda telah puluhan tahun berdoa agar dikurniakan zuriat namun belum dikabulkan Allah. Antara isi doa baginda ialah: “Ya Tuhanku, sesungguhnya tulangku telah lemah dan kepalaku telah ditumbuhi uban, dan aku belum pernah kecewa dalam berdoa kepada Engkau, ya Tuhanku. (Maryam:4) sehingga pada akhirnya Allah SWT memakbulkan permintaan baginda dengan mengurniakan seorang anak lelaki bernama Yahya. Begitulah sikap yang seharusnya kita contohi iaitu jangan sekali-kali kecewa dalam berdoa.

Amalan pemakanan lelaki :-
  1. Jangan makan bersulam air
  2. Kurangkan minuman sejuk & bergas
  3. Kurangkan merokok & lebih baik berhenti merokok
  4. Kurangkan makanan bergoreng & fast food
  5. Banyakkan minum air suam
  6. Makan vitamin setiap hari(mulitivitamin + mineral)
  7. Cari vitamin lelaki seperti ini (terdapat di farmasi2.Produk Himalaya-Speman@Kapikachu)

Amalan pemakanan wanita :-
  1. Kurangkan minuman sejuk & bergas
  2. Jangan merokok
  3. Kurangkan makanan bergoreng & fast food
  4. Minum air susu (susu Anmum disyorkan)
  5. Elak makan nenas
  6. Makan vitamin setiap hari(multivitamin + mineral)
  7. Cari minuman berkhasiat wanita seperti ini(Bidadari)

Amalan pemakanan bersama :-
  1. Cari dan makan setengah sudu kecil(plastik)madu ini(Madu SIDIR dr Yaman) setiap awal pagi sebelum sarapan dan malam sebelum tidur. Sebelum makan,berdoa terlebih dahulu.
Doa 
  1.  Mengucap 2 kalimah syahadah
  2. Selawat ke atas nabi (3x)
  3. Bismillah
  4. ~Ya Kholiku Ya Bari U Ya Mussawar~ (“Wahai Tuhan Yang Maha Menjadikan,Wahai Tuhan Yang Maha Mencipta & Yang Maha Membentuk”)
  5. ~Ya Allah,Janganlah Engkau Biarkan Aku Bersendirian Tanpa Zuriat & Keturunan,Sesungguhnya Engkau Sebaik2 Yang Mewarisi~
  6. ~Al Waris(3x)~
(Peringatan : Jgn guna sudu besi bila nak makan madu & kurangkan makan tembikai selepas dah mula amal makan madu )

2. Sediakan air bacaan Yasin untuk diminum. Disyorkan suami isteri membaca secara berjemaah pada air Yasin berkenaan ataupun bawa sebotol air ketika menyertai bacaan Yasin di masjid/surau pada malam Jumaat.Minum sedikit setiap pagi & malam. Jangan lupa selawat & niat yang baik sebelum minum.
  
Praktikkan :-
  1. Suami isteri disarankan solat berjemaah.Jika kelapangan,baca Yasin berjemaah.
  2. Beriadah sewaktu tidak bekerja bagi mengeratkan hubungan suami isteri.
  3. Suami , terutama isteri jangan selalu buat kerja yang berat. Kena cukup rehat.
  4. Wajib menghormati kedua ibubapa & orang yg lebih tua.
  5. Sentiasa bersedekah kepada yang memerlukan.
  6. Sentiasa berdoa kepadaNYA selepas selesai solat. Contoh :-
    •  “Sama2 kita hadiahkan Fatihah kepada roh junjungan kita Nabi Muhammad S.A.W…. Al-Fatihah..”
    •  “Sama2 kita hadiahkan Fatihah kepada roh kaum muslimin muslimat mukminin & mukminat samada yang masih hidup ataupun telah meninggal dunia… Al-Fatihah…”
    •  Surah Al-Ikhlas (3x)
    •  Ayat Kursi(1x)
    • Doa – Dahulukan doa untuk ibubapa terlebih dahulu sebelum doa untuk diri sendiri.(doa yg digunakan utk makan madu td boleh dimasukkan)
  7. Sentiasa zikir “Al Waris” yang bermaksud Yang Mewarisi.
  8. Solat hajat & buat bacaan ‘Yasin Mubin’(perkataan `mubin` ada 7 dlm surah Yasin)
Cara baca yasin mubin :-
8.1   – Mengucap dua kalimah syahadah
8.2   – Selawat ke atas Nabi (3x)
8.3   – Al-Fatihah (1x)
8.4   – Ayat Kursi (1x)
8.5   – Mulakan bacaan Yasin. Baca sehingga jumpa `mubin` yg pertama di
   penghujung ayat, berhenti sebentar. Berdoa padaNYA hajat yang   
   diinginkan.  ( Standby doa ingin zuriat di sebelah anda.)
8.6   – Kemudian mula baca Yasin dari awal, baca sehingga jumpa `mubin`
   kedua pula, juga berhenti sebentar untuk berdoa. Doa hajat mestilah
   sama seperti sebelumnya.
8.7   – Mula baca Yasin dari awal seperti tadi, sehingga jumpa `mubin` yg
   ketiga pula, berhenti juga,doa juga…… Lakukan sehingga `mubin`
   yg ketujuh. Selepas ketujuh, mula baca Yasin dan tamatkan bacaan.
Contoh :-
Yasin….. >>> ….mubin (1) >>> Doa hajat >>> Yasin… >>> …mubin(2) >>> Doa hajat >>> Yasin…. >>> …mubin(3) >>> Doa hajat >>> Yasin… >>> …mubin(4) >>> Doa hajat >>> Yasin…. >>> …mubin(5) >>> Doa hajat >>> Yasin… >>> …mubin(6) >>> Doa hajat >>> >>> Yasin…. >>> …mubin(7) >>> Doa hajat >>> Yasin…(sehingga tamat) >>> Doa hajat.

9.    Sewaktu `bersama`, selepas pancut,jangan angkat terus `adik` tu, biarkan dulu duk dalam `kakak` tu, kalau bley angkat skit kaki isteri tu ke atas. Sewaktu ini,posisi suami mestilah di atas manakala isteri di bawah. Biar lebih kurang dalam 2-3min. Kemudian, tarik keluar perlahan2 (kaki isteri masih di angkat), tapak tangan kanan si suami tu tekap pada `kakak` sambil memohon hajat supaya dikurniakan zuriat dlm 2-3min.(Jgn la geli bang, air kite jugak tu…)

10.   Kalau boleh, jangan bela kucing. Itu pesan orang2 tua.Kucing yg dipelihara dikatakan `mendoakan` agar tuannya tidak akan dikurniakan zuriat,jesteru itu tuannya akan sentiasa menyayanginya. Itu kata orang2 tua.Dan kalau nak tau,sebaik sahaja kami suami isteri memberi kucing peliharaan kami kepada org lain, tidak lama selepas itu kami dpt rezeki anak. Wallahualam….
Catatan :-
“Pedulikan apa org lain kata.Sentiasa kuat semangat apabila berhadapan dengan situasi ini.Kadang2 kita sendiri rasa nak `belasah` org yg tny soalan bodoh pada kita,contohnya,”Bila nak dapat anak ni?”. Mana ada pasangan yg berkahwin tapi tidak mahu mempunyai anak?Istighfar la banyak2, dan jawablah dengan jawapan yg baik dengan lembut tanpa membangkitkan kemarahan kedua2 belah pihak.
Jangan putus asa dalam mencari sesuatu yang diinginkan.Kena sentiasa berusaha. Selalu berdoa kepadaNYA. Hanya DIA yg memutuskan apa yang bakal berlaku. Setiap apa yang berlaku, pasti ada hikmahnya. Allah Maha Mendengar setiap apa yang dipohon hambaNYA.Apa yang ditulis di atas, semuanya diambil dari ustaz2 dan pengamal2 perubatan yang kami jumpa.Saya dan isteri sama2 mengamalkan apa yang disuruh. Alhamdulillah, akhirnya kami dikurniakan zuriat. Kepada sahabat2ku, semoga Allah perkenankan doamu. Ingatlah, sentiasa berdoa kepadaNYA.Doa untuk ibubapa dan seluruh umat Islam jangan sesekali dilupakan.”    

                                                                                                                              
 
Kapikachu untuk aktifkan Sperma...
Madu Sidir , dari Yaman... Madu terbaik di dunia...


Bidadari untuk menyuburkan wanita...

5 comments:

  1. nak mitak izin share ni bole tak :)

    ReplyDelete
  2. Eka..boleh sgt dear...mmg utk dishare..

    ReplyDelete
  3. info yang sangat2 membantu..xhanks dear

    ReplyDelete
  4. thanx for sharing...it's very useful :-)

    ReplyDelete

kawan2 yg ku syg comment