Tuesday 15 November 2011

Ia nya bermula....

Dan bermula lah kisah aku sbg isteri....30.10.2010 diijab kabulkan...30.10.2011 menyambut 1st anniversary...tp kami masih lg ber2....sedih? mmg aku sedih...rumah sunyi jer...takde suara baby...hubby? mesti lah mengharap..setiap bulan menunggu dari start kami kawin...tp kami masih belum lagi dimurahkan rezeki...

ha,bg yg tak tau kami bercinta 7 tahun..september hari tu baru jer kami celebrate anniversary yg ke8...syukur alhamdulillah..kami berkongsi susah senang dari zaman blajar sampai ke hari ni...

tahun depan kami menunggu utk duduk dirumah sendiri...syukur...hidup aku dah semakin sempurna...cuma menunggu rezeki tuhan dtg jer utk meyempurnakan kehidupan kami....

ok,psl TTC plak...aku dah start meng'google' psl petua,ubat lar dan apa saje info berkaitan kehamilan dari start aku bergelar isteri..mcm2 ubat n petua dah aku try..contohnya:

  • bidadari (DCL)
  • asid folic
  • berurut (2x)
  • jamu ratu dara
  • pati delima
  • buah zuriat
buah zuriat kitaorg baru rebus semlm..aku dah beli online lama dah tp blum tergerak nak try...so,skang dah tiba masanya aku try....dlm masa yg sama aku tgh menjalani rawatan kat DEMC dgn atas nasihat pakar Doc Zamri..skang mkn clomid 2nd cycle...ari khamis ni appointment dgn doc..khas utk kami jer sbb ari tersebut doc dah bercuti..wah,specialnya kami...

masa bulan april 2011 ari tu aku penah pegi ke klinik az zahra bangi..doc kat situ mengesahkan aku kene kencing kotor sbb time tu aku mmg ada simptom preggy n upt show faint line..tp tak tau lar kenapa aku xhbs pun mkn ubat yg di bg...n chemistry kitaorg takberapa ngam..so,aku stop...sampai lar masa yg sesuai,hampir setahun perkahwinan kami, decide utk meneruskan rawatan di DEMC..next entry nnt aku bgtau detail psl wat rawatan kat DEMC...

tu jer utk kali nie...masih nak belek2 psl blog nie...

No comments:

Post a Comment

kawan2 yg ku syg comment